2015. július 20., hétfő

Aktuális mérések

Múlthéten a saját dokim ügyesen mért egy kiugró (+4 hét) haskörfogatot. Lelle amúgy sem kicsi, minden értékét alapból +2 hétre saccol a gép, de azért a 4 héttel nagyobb pocak már nem kicsi eltérés. Ez állítólag a terhességi diabétesz tipikus tünete a babán. Csak hogy az én cukrom rendben van, erről minden hónapban írásos bizonyítékot gyűjtök be.
Persze a dokim nem nyugodt, kért egy részletesebb labort a témát illetően, meg ha már lúd... akkor néznek mindenféle fertőzéseket is, meg mittudomén, mindenfélét.
Persze, én sem örültem a hírnek. Bár tisztában vagyok vele, hogy az uh gépek nagy eltérésekkel is saccolhatnak, meg hogy sok múlik a gép felbontásán, hiszen itt milliméterek is napokat jelenthetnek a fejlettségben, meg orvosa is válogatja ezeket az adatokat. De azért a 4 hét már nem lehet kézremegés, vagy figyelmetlenség. Közben meg azt is tudtam, hogy a saját dokim gépe mindig többet mér, mert eddig mindig úgy jött ki a lépés, hogy akármikor az istenhegyire mentem, előtte pár nappal jártam magán rendelésen is. Így mindig 2-4 napos eltéréssel voltak adataim, és hát jól látható volt, hogy a géndiagnosztikán (jobb felbontású gépeken) csak pár nap, vagy 1 hét eltérés volt az átlag adatokhoz képest.
Ma éppen a babamozi volt beütemezve az istenhegyin, és hát jól meg is nyugodhatok, mert ahogy gondoltam, itt megint kevesebbet mértek, mint a dokim. Lelle 1-2 héttel valóban nagyobb, cca. 1800gr, de a haskörfogat is 2w1d-vel nagyobb csupán, ami azért nem szignifikáns eltérés. Persze reggel voltam laborban, 2 hét múlva lesz eredmény is. Bár nem hinném, hogy komolyabb fertőzésem lenne, ami beleszól a terhességbe, a terhességi cukrot meg alapból kizárom.
Leginkább csak azon aggódok, hogy nehogymá' 4 kilós gyereket kelljen kipréselni magamból...
A mozisás sokkal jobb élmény volt, mint anno Cicóval. Akkor ugye azzal telt a fél órás mozi, hogy veszettül méregették, meg keresték a 3. eret a köldökzsinórban, meg ingatták a fejüket, hogy fél órája nyitva van a gyerek szeme, ejj, nem jó eeez, nem jó aaaz, nagyon pici (1300 gr), meg a kamratágulatok... Akkor sikerült bőgve kijönni a babamoziról. Mondjuk Cicóról sokkal jobb képek lettek, mert jobban belefért a képbe, mivel pici volt. Van kép a lábáról, a feje csúcsától a pocakjáig látszik egyben a lány. Most viszont Lelle... hát a kis pufók arc... aztán ennyi, más nem is fér el a monitoron. Nem tette könnyebbé a gyerkőc, a köldökzsinór végig a szájában lógott, azt szopizta, nyalogatta. Egyszer látszik csak szépen a szája, de akkor meg a feje búbja nem fért a képbe. De amúgy is mindkét kezét, meg időnként az egyik lábát is az arcába húzta, szóval nincs sok sztárfotónk. Mégis jobb élmény volt ez a mai, mint a 3,5 évvel ezelőtti. (Ja, mindkét mozit 30w1d-re időzítettem, így jól látható a különbség egy picike meg egy nagyobbacska baba közt. :) )
Azért azt még megtudtuk, hogy éppen 6,5 centis a talpa, és hogy egészen sok haja van.
A kisujj középső ujjperc problémájáról nem tettem említést a szonográfusnak, nem akartam már feszegetni ezt a kérdést. Ha kérem, biztos ráment volna a témára, de nem akartam, hogy azzal teljen el az idő, hogy ujjakat vadászunk. Van egy-két szög, ahol szerintem megfelelő hosszúságú az a kisujj, és mintha látnám a három ujjpercet is. De valójában mindegy is.




2 megjegyzés: